Sådan laver du en forretning med køb og salg af kæledyr på internettet

4 okt, 2022

Som dansker er vi vant til at handle på nettet. Vi handler hos de store internethandelsplatforme, men vi handler også i stigende grad på andre mindre webshops. Det er en god måde at skabe en ekstra indkomst på, men det kan være svært at finde ud af, hvordan du skaber den bedste forretning med køb og salg af kæledyr på internettet. Læs med her og få nogle gode bud på, hvordan du kan skabe en succesfuld online butik med kæledyr.

Sådan laver du en forretning med køb og salg af kæledyr på internettet

Lav en god beskrivelse af dyret

Når du vil sælge dyret online, er det vigtigt, at du har gode billeder og en god beskrivelse af dyret. Hvis du har hamstere og hamsterunger til salg, er det især vigtigt, at dit billede viser dyret i fuld størrelse. Du kan med fordel tage billeder af ham eller hende i forskellige situationer – i hullet, spadserende rundt i habitatet og helst også liggende i din arm eller op ad din trøje. Du skal beskrive ham eller hende så præcist som muligt – hvilken race de er, hvor store de er, om de har en sjov eller krævende personlighed, om de er sociale eller solitære osv. Dette vil give potentielle købere et klart billede af dyret, så de kan tage stilling til, om det passer ind i deres liv.

Fokusér på et specifikt segment

Hvis du sælger hamsterunger til private for 200-300 kr., så bliver det svært at fokusere på et specifikt segment – her vil alle fra unge til ældre være interesserede i dine unger. Derfor kan det være en god ide at fokusere på et specifikt segment – måske unge mellem 15-20 år? Pigerne herfra vil have stor glæde af nogle nuttede unger at lege med og tage sig af – det er primært disse personer, der har lyst til at tage sig rigtig godt af deres dyr – derfor vil salget hurtigere flyde frem end mod andre typer personer.

Du kan drage lignende paralleller til køb og salg af fugle på internettet.

Skab et stort brand med øje for detaljer

Det vigtigste for dig som webshop-udbyder er ikke bare at tjene penge på handelen – men også at skabe et brand med brand awareness. Det betyder, at dit brand skal ligge sig så meget fast hos potentielle forbrugere som overhovedet muligt – gør dem bekendte med dine slagord og logoer omkring webshoppen osv., så de hurtigere kan huske dig næste gang, de har brug for et kæledyr. Ovenstående er selvfølgelig ikke alt, men med disse 3 punkter er du godt på vej mod at lave en online kæledyrsforretning.